Alpha Financial Services Kft.

Postacím:
9401 Sopron, Pf. 396.
office@alpha-financial.hu
Tel: +36 (99) 799 230

Telefonos ügyfélszolgálat
H 8-18 h, K-CS 8-16 h, P 8-15 h

Online ügyfélszolgálat

Copyright: Alpha Financial Services Kft. 2015

1. Követeléskezelés lépései:

 

Az Alpha Financial Services Kft. figyelemmel a Magyar Nemzeti Bank 2019. (II.13.) számú ajánlására az alábbi információkkal kíván hozzájárulni ahhoz, hogy Ügyfeleink átfogó tájékoztatást kapjanak a követeléskezelés folyamatával kapcsolatban.

 

A jelen tájékoztató célja, hogy Ügyfeleink számára érthető és kiszámítható legyen a követeléskezelés folyamata

 

Felhívjuk Ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a jelen tájékoztató azon ügyfelekre vonatkozik, akik cégünkkel a követeléskezelés során együttműködnek. Cégünk megbízás alapon kezel pénzügyi követeléseket, amelyeknek nem tulajdonosa (a követeléseket nem vásárolta meg).

 

Cégünk a telefonos megkereséseken kívül elsősorban fizetési felszólító levelek útján kísérli meg felvenni az Ügyféllel a kapcsolatot.

 

Az első felszólító levél részletesen tájékoztat a fennálló követelés összegszerűségéről, valamint konkrét ajánlatot tartalmaz könnyített fizetési lehetőségekkel (részletfizetés, csökkentett részletek stb).

 

A követeléskezelés várható időtartama:

Azon ügyfeleknél ahol megállapodást kötünk havonta küldünk a fizetendő törlesztő részletek esedékességét  közlő egyenleget és esedékes postai csekket. A postai csekkeknek előállítási költségét vagy felszólító levél költségét nem terheljük az ügyfeleinkre.

Fontos, hogy a megállapodás szerint minden hónapban befizetésre kerüljön egy részlet, az elmaradásokat a lehető leghamarabb pótolni kell. A késedelmes napok száma összeadódik, amennyiben eléri a 90 napot, cégünk a megállapodást felmondhatja.

 

Ügyféllel történő megállapodás alapján, Cégünk Ügyfelei részére a teljes tartozás kiegyenlítésére részletfizetési kedvezményt biztosíthat. Egyedi elbírálás alapján ezen futamidőt módosíthatjuk.

 

Fizetési meghagyásos eljárás kezdeményezése (jogi eljárás)

A fizetési meghagyásos eljárás pénzkövetelés érvényesítésére szolgáló a fizetési meghagyásokról szóló 2009. évi L. törvény alapján. Az eljárás lefolytatása a közjegyző hatáskörébe tartozik. A közjegyzői határozat jogerőre emelkedését követően, teljesítés hiányában, a követelés tulajdonosának módjában áll végrehajtási eljárást kezdeményeznie.

 

Végrehajtási eljárás kezdeményezése (jogi eljárás)

Jogerős fizetési meghagyás, illetve jogerős bírósági ítélet alapján a követelés tulajdonosának módjában áll végrehajtási eljárást kezdeményeznie ? az Ügyfél külön hozzájárulása nélkül ? oly módon, hogy az illetékes közjegyző előtt végrehajtási lap kibocsátását kezdeményezheti. A kibocsátott közjegyzői okirat alapján a végrehajtási eljárás a területileg illetékes önálló bírósági végrehajtó előtt az adós, valamint a készfizető kezes teljes vagyonára (jövedelem letiltás, ingó- és ingatlan árverés) indulhat meg.



2. Nem jogi úton történő megállapodást segítő lépések

 

Futamidő hosszabbítás

Ha Ön a fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni, mert az eredeti törlesztőrészlet összege túl magas, de egy alacsonyabb törlesztőrészlet fizetését továbbra is tudná vállalni, lehetőség van a futamidő hosszabbításával a havi törlesztőrészletek csökkentésére. Ez esetben használja honlapunkon az online kapcsolatfelvétel lehetőségét vagy írjon rövid pár soros kérelmet címünkre, minden esetben az azonosító megjelölésével.

 

Átütemezés

Ha fizetési kötelezettségének átmenetileg nem tud teljes összegben eleget tenni, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy személyre szabott megoldást találjunk az adott ügyre vonatkozóan. Használja honlapunkon az online kapcsolatfelvétel lehetőségét vagy írjon rövid pár soros kérelmet címünkre, minden esetben az azonosító megjelölésével.

 

Számlázási időpont módosítás

Ha a törlesztőrészlet fizetési határideje Cégünk által beállított időponttal az Ügyfélnek nem megfelelő, úgy kérheti a fizetési határidő módosítását.

 

Az Ügyfél fizetési kötelezettsége azon a napon minősül teljesítettnek, amikor a postai csekken vagy utalványon történő befizetés, átutalás illetve csoportos beszedési megbízás alapján történő teljesítés esetén az esedékes összeg

a megadott  bankszámlán jóváírásra került.

 

Fizetési nehézségek esetén kérjük, keresse meg munkatársainkat az alábbi elérhetőségek valamelyikén, hogy segíthessünk:

Írásban levél, telefax és e-mail útján:

Alpha Financial Services Kft

Postacím: 9401  Sopron, Pf. 396
Cím: 9400 Sopron, Bartók Béla u. 32.
(személyes ügyfélfogadás kizárólag előzetes egyeztetés alapján)

E-mail: office@alpha-financial.hu

Telefonon az Alpha Call Centeren keresztül: 06 99 799 230

Felhívjuk figyelmét hogy cégünk nem használ gépi hangú előválasztót, azonnal ügykezelőhöz kapcsoljuk. Kérésére visszahívjuk.

 

Amennyiben kérelme van úgy felhívjuk figyelmét, hogy minden esetben írásos formában kell benyújtania cégünkhöz. Erre online vagy postai úton van lehetősége. A fizetéskönnyítési kérelem elbírálása a szerződés kockázati tényezőinek és az ügyfél kérelmének figyelembevételével történik. A bírálati döntésről cégünk a kérelem beérkezését követően levél útján küldi meg a választ az Ügyfél levelezési címére.

 

Kérjük mérlegelje mielőtt megállapodik részletfizetésben, csak olyan futamidőt vállaljon, amit be is tud tartani a törlesztés végéig! A számoláshoz segítséget nyújt a Magyar Nemzeti Bank honlapján lévő fogyasztókat segítő alkalmazás, a háztartási költségszámító programja.
http://alk.mnb.hu/fogyasztoknak/alkalmazasok/hksz

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a fizetési kötelezettség késedelmes teljesítése esetén a késedelem időtartamára a hatályban lévő szerződési feltételekben meghatározott mértékű késedelmi kamatot számítunk fel.

Nemfizetés következtében a kamatteher tehát folyamatosan növekszik!

 

A felmondást követően a tartozás rendezéséig vagy a Követeléskezelőnek történő átadásig a Finanszírozó telefonon is megkíséreli tájékoztatni az adóst, adóstársat vagy kezest!

 

Panaszkezelés

Cégünk befogad minden tevékenységét, magatartását, mulasztását érintő kifogást  és biztosítja, hogy ügyfeleik panaszaikat írásban (online vagy postai úton, telefaxon, elektronikus levélben) a megadott  elérhetőségeken keresztül közölhessék, a panaszokat jellegük szerint nyilvántartásba veszi, teljeskörűen kivizsgálja, kezeli és megválaszolja. Bővebb tájékoztatás Panaszkezelési Szabályzatunkban található

 

3. KHR nyilvántartás

 

A késedelmének következménye, hogy a havi minimálbért meghaladó, több mint 90 napot elérő folyamatos fizetési késedelem esetén a hitelezője megküldi a késedelemre vonatkozó adatokat a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR), amely a bejelentés időpontjától 10 évig más hitelezőnek átadható, amennyiben Ön hitelt szeretne felvenni.

A 2011. évi XCCII. Tv.- a törvény értelmében a teljesítéssel  lezárt mulasztások (ha a tartozás 100%-a kiegyenlítést nyer) a teljesítéstől számított 1 évig, a veszteséggel lezárt mulasztások (elengedéssel kerül kiegyenlítésre) a lezárástól számított 5 évig láthatóak a rendszerben, az ügyfél külön hozzájárulása nélkül is, majd ezt követően automatikusan törlésre kerülnek. A fentiek következtében Ön nem, vagy csak jóval szigorúbb feltételekkel kaphat hitelt, amíg a KHR nyilvántartásában szerepel.



4. Adatkezeléssel kapcsolatos GYIK - Gyakran Ismételt Kérdések

 

Miért kezeli az Alpha az adataimat?

A Cégünk által az Ön személyes adatai tekintetében végzett adatkezelés fő célja a megbízás alapján kezelt követelések érvényesítése. Ennek érdekében pl. tároljuk az Ön adatait, felvesszük Önnel a kapcsolatot, egyeztetünk a követelés visszafizetéséről.

 

Meddig kezeli az Alpha az adataimat?

Cégünk az egyes adatkategóriák tekintetében jelen tájékoztatóban külön tájékoztatja Önt az adatok kezelésének, tárolásának időtartamáról.

 

Ki férhet hozzá az adataimhoz?

Az Alpha Financial Services Kft.  a személyes adatokat zárt, megfelelően védett informatikai rendszerében őrzi. Cégünk gondoskodik az adatok biztonságáról. Az adatokhoz csak az arra feljogosított munkatársak, közreműködők férhetnek hozzá. Cégünk harmadik személyt a tevékenysége során csak az érintett hozzájárulása, vagy a törvény felhatalmazása alapján alkalmaz, harmadik személlyel bármilyen adatot csak ezen esetekben közöl. Amennyiben az érintett képviseletében harmadik személy jár el, jogosultságát köteles igazolni (pl. meghatalmazott, gondnok, ügyvéd, gyám)

 

Hogyan kaphatok tájékoztatást arról, hogy milyen adatokat kezelnek rólam?

Postai vagy elektronikus úton, telefonon, vagy személyesen kérhet tájékoztatást ügyfélszolgálatunkon.

 

Kérhetem az adataim törlését?

Igen, ha bizonyított, hogy személyes adatait jogellenesen kezeljük (pl. azokat a szükségesnél hosszabb ideig vagy megfelelő cél nélkül kezeljük), Megbízónk utasítását követően töröljük azokat.

 

Hogyan kérhetem az adataim módosítását?

Az adatok módosítását kizárólag az érintett vagy meghatalmazottja kérheti telefonos ügyfélszolgálatunkon, ügyfélszolgálati irodánkban, vagy az Adatváltozás bejelentő formanyomtatvány kitöltésével és visszaküldésével.

 

Milyen módon élhetek hozzáféréshez való, helyesbítéshez való, törléshez/elfeledtetéshez való, adatkezelés korlátozásához való, adathordozhatósághoz való, tiltakozáshoz való,  jogommal?

Jogaival élhet postai vagy elektronikus úton, telefonon illetve személyesen leadott megkeresés formájában az Alpha Financial Services Kft. ügyfélszolgálati elérhetőségein. Az ilyen irányú beérkezett igényeket Cégünk a vele szerződésben álló, illetékes Adatkezelőnek (Megbízónak) továbbítja, és nyomonköveti annak teljesülését.

 

Köteles vagyok megadni a személyes adataimat telefonon?

Telefonos vagy személyes kapcsolatfelvétel esetén Cégünk munkatársa elkéri az Ön személyes adatait (születési hely, születési idő, anyja neve), a beazonosítás érdekében (azaz az Ön által megadott adatokat összeveti az általunk nyilvántartott adatokkal). Ez azért fontos, mert biztosítani kívánjuk, hogy az Ön ügyéről jogosulatlan személy ne kapjon tájékoztatást.

Amennyiben nem adja meg személyes adatait a beazonosításhoz, munkatársunk kizárólag általános tájékoztatást ad.

 

Kaphatok e-mailben tájékoztatást?

Adatvédelmi okok miatt Cégünk emailben nem ad tájékoztatás.

 

Ügyemben kinek adnak tájékoztatást?

Cégünk kizárólag az értintettnek vagy meghatalmazottjának nyújt tájékoztatást a személyes adatok egyeztetését követően. Meghatalmazáshoz formanyomtatvány letölthető honlapunkról, valamint kérheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink bármelyikén.

 

Kezelik különleges adataimat?

Cégünk az ügyféltől nem kér, nem gyűjt és nem kíván kezelni különleges adatot. Amennyiben Ön a telefonbeszélgetés során, vagy levelében megad gazdasági/jövedelmi helyzetére, egészségi állapotára/életkörülményére vonatkozó adatokat, Központi Hitelinformációs Rendszer nyilvántartására vonatkozó adatokat, harmadik személyre vonatkozó adatokat, valamint egyéb különlegesnek minősülő adatokat, azt Cégünk nem dolgozza fel, elektronikus nyilvántartásában nem rögzíti, és a különleges adatot döntéseihez vagy más módon sem használja fel, így azokat a tároláson kívül nem kezeli.

 

 



5. Hasznos linkek

 

Munkanélküliség esetén kapható álláskeresési támogatásról és szociális juttatásokról információt kaphat a megyei Kormányhivatalok Munkaügyi Központjaitól. Az Ön lakóhelyéhez tartozó hivatal elérhetőségével kapcsolatban keresse a Nemzeti Munkaügyi Hivatalt:

Nemzeti Munkaügyi Hivatal

Cím: 1089 Budapest, Kálvária tér 7.

Honlap: http://nfsz.munka.hu/, www.munka.hu

Telefon: (+36-1) 303-9300

 

KHR-ben nyilvántartott adatokkal kapcsolatban érdeklődhet hitelezőjénél, vagy a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozásnál:

Bankközi Informatikai Szolgáltató (BISZ) Zrt.

Cím: 1205 Budapest, Mártonffy utca 25-27.

Honlap: www.bisz.hu

Telefon: (+36-1) 421-2505

 

Amennyiben a hitelezőjével kapcsolatosan a szerződés megkötéséből illetve teljesítéséből származó jogvitája van, igénybe veheti a Pénzügyi Békéltető Testületet, amely a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók között fennálló szerződésből eredő pénzügyi fogyasztói jogviták bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fóruma.

Pénzügyi Békéltető Testület

Cím: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

Honlap: https://www.mnb.hu/felugyelet

Telefon: (+36-1) 489-9100

 

Pénzügyi panaszokra vonatkozó Pénzügyi Navigátor Füzet itt olvasható.